Köpvillkor
1. ALLMÄNT
1.1
Dessa villkor (”Villkoren”) gäller när Du som konsument (”Du”) gör en beställning via www.amakli.se, och därtill hörande sidor (”Hemsidan”). Avtal ingås mellan dig och företaget Amakli Design AB med organisationsnummer 559049-7037 (”Amakli/Vi/Oss”). Villkoren är tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via www.amakli.se.
1.2
För att kunna beställa på www.amakli.se måste Du ha fyllt 18 år. Varje beställning är bindande. Vi tar emot beställningar inom Norden.
1.3
Vi reserverar Oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och textfel på Hemsidan, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Amakli har rätt att korrigera sådana eventuella fel och löpande ändra eller uppdatera informationen.
1.4
Hemsidan, samt allt innehåll på denna, ägs av Amakli eller dess licensgivare. Produktnamn, produktinformation, bilder, design samt layout och annat innehåll får inte kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Amakli.
2. AVTAL OCH BESTÄLLNING
2.1
När Du genomför ett köp via Hemsidan accepterar Du Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder Du dig att följa Villkoren i sin helhet, samt intygar att Du tagit del av informationen i dessa.
2.2
Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som Du angivit vid ordertillfället. När denna har skickats ut och Amakli bekräftat din beställning upprättas ett köpeavtal. Spara denna orderbekräftelse för eventuella framtida kontakter med Amaklis kundtjänst.
2.3
Amakli hanterar alla beställningar manuellt. De texter och bilder Du anger i din order är de som används till dina produkter. Vi ansvarar inte för att korrigera eventuella stavfel. Det är därför viktigt att Du kontrollerar din beställning noga innan Du genomför ditt köp. Vi kan inte garantera att ändringar kan göras efter det att din beställning bekräftats av Oss.
3. KUNDUPPGIFTER/GDPR
3.1
När Du ska genomföra en beställning hos Oss kommer Du att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som Du fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter.
Din personliga integritet är viktig för Oss på Amakli Design AB. Nedan hittar Du information om hur Vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter Du som konsument har gällande hanteringen av dessa. Vi behandlar bara de personuppgifter som Du har delat med Oss. Du har enligt dataskyddsförordningen (GDPR) rätt att få ut de uppgifter Vi har registrerat om Dig. Du har dessutom rätt att vid felaktig, ofullständig eller irrelevant information få den rättad eller raderad.
Vi använder dina personuppgifter på följande sätt:
- I den utsträckning som krävs för att kunna hantera och leverera din order.
- För att ge dig erbjudanden eller information. Detta kan ske genom utskick av nyhetsbrev, sms eller mail.
- För att kommunicera med dig och besvara dina frågor eller kontakta dig gällande din order.
- För att fråga dig om din köpupplevelse hos Oss.
- För att påminna dig om en övergiven varukorg.
Amakli Design AB, med organisationsnummer 559049-7037, är ansvariga för behandlingen av dina personuppgifter och det är huvudsakligen Vi som kommer att hantera dina uppgifter. I följande fall delar Vi dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra skyldigheter till dig på ett bra och effektivt sätt:
- Våra leverantörer av betalningslösningar, Shopify Payments och Mondido Payments, kommer att få tillgång till dina personuppgifter för att se till att Du kan betala din order.
- PostNord kommer ta del av dina personuppgifter för att Vi ska kunna leverera dina produkter till dig.
- För att inhämta och publicera recensioner delar Vi dina personuppgifter med Trustpilot och LipScore.
- För att optimera vår marknadsföring och se till att Vi håller den relevant så delar Vi dina personuppgifter med de som förser Oss med marknadsföringstjänster, exempelvis Mailchimp, Google och Facebook.
Om Du vill kontakta Amakli angående behandlingen av dina personuppgifter kan du maila Oss på info@amakli.se eller ringa Oss på 0910-543 22.
3.2
Vi använder Oss av cookies på www.amakli.se. När Du besöker Hemsidan presenteras valet att godkänna eller neka användandet av cookies. Du kan välja att godkänna alla cookies eller ett urval av cookies. Vi använder enhetsidentifierare för att anpassa innehållet och annonserna till användarna, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik. Vi vidarebefordrar även sådana identifierare och annan information från Din enhet till de sociala medier och annons- och analysföretag som Vi samarbetar med. Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som Du har tillhandahållit eller som de har samlat in när Du har använt deras tjänster. Vår cookiebanner stödjer Google Consent Mode V2.
4. PRISER, AVGIFTER OCH BETALNING
4.1
Vid beställning via Hemsidan gäller de priser som anges. Våra priser anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, dessa anges separat.
4.2
Betalning för köp på www.amakli.se sker via Shopify Payments eller Mondido Payments.
Med Shopify Payments kan Du välja att slutföra ditt köp direkt med VISA, MasterCard, Google Pay, Apple Pay eller med Klarna där betalalternativen som erbjuds är: Betala direkt, Betala senare eller Dela upp.
Med Mondido Payments betalar du smidigt och säkert med Swish.
5. KAMPANJER/ERBJUDANDEN
5.1
Amakli kan under perioder erbjuda kampanjer på Hemsidan som kan ha förmånligare pris än ordinarie pris. Dessa förmånligare villkor gäller så länge den aktuella kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Amakli i samband med kampanjen. Vid dessa prisnedsättningar visas alltid det lägsta pris som Amakli har använt för produkten under de senaste 30 dagarna före prissänkningen.
5.2
Vid användning av en rabattkod för ditt köp hos Amakli anges denna kod i fältet Rabattkod/Presentkort i kassan. Aktuella villkor för rabattkoden anges där rabattkoden återfinns.
6. FOTO & TEXT
6.1
Till våra fotoprodukter är det Du som kund som ansvarar över rättigheterna för bildmaterialet som Du bifogar i din beställning. Amakli förbehåller sig rätten att neka tryck av produkter vars innehåll kan tolkas som exempelvis våld, pornografi eller annat sexuellt material, rasism eller andra diskriminerande budskap.
6.2
Den bild som laddas upp i din beställning används enbart till att skapa den/de produkter Du har beställt. Amakli har inga rättigheter till bilderna Vi får in i beställningar. Vi delar inte heller bilder på fotoprodukter på våra sociala medier.
7. LEVERANS OCH TRANSPORT
7.1
Varor som beställs från Amakli levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Hemsidan. Leveranstiden kan avvika på enskilda produkter. Avvikande leveranstid står utskrivet i produktbeskrivningen och det är den leveranstiden som gäller för hela din order. All leveranstid är inklusive produktionstid för produkterna i din order.
7.2
Amakli erbjuder leveransmetoden Expresstillverkning. Väljer Du denna leveransmetod prioriterar Amakli din beställning. Notera att Expresstillverkning endast påverkar hanteringstiden hos Oss och innebär alltså inte någon snabbare transport. Amakli förbehåller sig rätten att inaktivera denna leveransmetod, exempelvis vid hög orderingång eller stort personalbortfall.
7.3
Amakli ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Vi inte kunnat råda över. Amakli krediterar ej produkter som försvinner, blir försenade eller skadas under leveransen. Vid utebliven eller sen leverans, eller om hela eller delar av din order är skadad i transporten, så ersätter Amakli dig med ett nytt utskick av det Du har beställt eller de delar av ordern som saknas/skadats.
7.4
Om din beställning returneras så kommer Amakli att kontakta dig gällande detta. Om den returnerats på grund av felaktigheter i leveransadressen eller för att försändelsen inte har hämtats ut hos ombud i tid kommer Vi att ta ut en returavgift på 150 kronor för att skicka den på nytt. Denna avgift täcker portokostnad samt det administrativa arbetet kring returen.
8. ÅNGERRÄTT
8.1
Vid köp av varor på Hemsidan har Du enligt distansavtalslagen rätt att returnera dina varor inom 14 dagar efter att Du mottagit din order. Vid utövande av ångerrätten betalar Du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Du har mottagit varan samt under returfrakten. För att upprätta ett returärende ska Du kontakta Amaklis kundtjänst.
Ångerrätt gäller ej på livsmedel eller personliga produkter som personaliserats och tryckts på beställning. Amakli erbjuder nöjdgaranti (läs mer här) som ger dig bytesrätt om Du av någon anledning känner dig missnöjd med din produkt.
8.2
Om en vara har förseglats får Du inte bryta förseglingen om Du vill kunna utöva din ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Du bryter förseglingen.
8.3
Om Du vill ångra köpet ska Du, inom 14 dagar efter att Du mottagit din leverans, meddela Amaklis kundtjänst om detta. Kontaktuppgifter till Amakli hittar Du här.
8.4
När Du ångrar ditt köp betalar Amakli tillbaka det belopp som Du betalat för varan, exklusive betal- och fraktkostnader. Amakli betalar tillbaka beloppet snarast, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Amakli mottog ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Vid de tillfällen varor ska returneras får Amakli avvakta återbetalningen tills dess att varan kommit i retur. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som Du valde vid köptillfället.
9. REKLAMATION
9.1
Du som önskar reklamera en felaktig produkt ska kontakta Amaklis kundtjänst, via de kontaktuppgifter som anges på Hemsidan, så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två månader från det att Du upptäckt felet anses vara inom skälig tid.
9.2
Vid reklamation till Amakli ska Du alltid bifoga foto som påvisar skadan eller felet. Det är viktigt att Du inte returnerar, säljer, kasserar eller reparerar produkter eller försändelser innan det att reklamationsärendet är löst. Såväl emballage och produkter som reklamationen omfattar måste finnas kvar. Amakli förbehåller sig rätten att neka reklamationer där underlag saknas eller är bristfälligt.
9.3
Amakli står för eventuell returfrakt för godkända reklamationer.
9.4
När reklamationen godkänts kommer Amakli att kompensera dig enligt överenskommelse. Amakli strävar efter att detta ska ske inom 10 dagar från det att Vi mottagit det ursprungliga meddelande gällande reklamationen. Amakli förbehåller sig rätten att neka reklamation om underlaget är ofullständigt. Vid reklamationer följer Amakli riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. Mer information finns även på www.konsumentverket.se.
10. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN
Amakli förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor löpande. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras här på Hemsidan. Ändringar gäller från det att Du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp).
11. TVIST
11.1
Eventuella tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Amaklis kundtjänst.
11.2
Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Amaklis kundtjänst, kan Du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som Du hittar mer information om här. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som Du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Amakli medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.